ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 27 ساله )

سلام
دختر 12 سالم فیلم بد با صحنه های ناجووور دیده میشه راهنماییم کنید چیکار کنم... لطفا...


مشاور (خانم قربانی)

سلام وادب خدمت شما مادر جوان
پیام کوتاه شما نگرانی شدیدتان را گزارش داد.گویا بسیار هول کرده و دستپاچه شده اید. از اینکه فرزندتان با وضعیتی مواجه شده که در حد فهم او نیست، بهم ریخته و آشفته هستید و نگرانید که مبادا این تصاویر باعث انحراف او شود.
نگرانی شما به عنوان یک مادر کاملا بجاست اما نباید این نگرانی به حدی برسد که فرزند شما متوجه آشفتگی تان گردد. خونسرد بوده و به خودتان مسلط باشید. و به توصیه های ذیل عمل کنید.
- بدون انکه حساسیتی ایجاد شود، بررسی کنید فرزندتان چگونه به این تصاویر و فیلم ها دسترسی پیدا کرده و مراقبت بیشتری برای رفع این فرصتها داشته باشید.
- اغماض و چشم پوشی کرده و فرزندتان را برای این کار تنبیه نکنید.
- به دلیل مشاهده این تصاویر، مدتی این صحنه ها در ذهن او ماندگار است. اگر احساس کردید که تمرکز وی نسبت به درس کم شده خیلی نگران نباشید. با او هم صحبت وهم کلام شوید و دوستی کنید. اجازه دهید از افکارش برای شما سخن بگوید و شنونده خوبی برای او باشید به طوری که بتواند به خوداجازه دهد تا با شما در این باره سخن بگوید و کنجکاوی های ذهنی اورا در خود فرو نبرد و به دوستان ناباب و ناآگاه پناه نبرد.
- اگرسراغ شما آمد و ازشما در مورد صحنه هایی که دیده سوال کرد، او را منع نکنید و بدون خنده و یا خشم گرفتن، به او پاسخ دهید.
- در پاسخ به سوالهایش، فورا پاسخ رادر اختیار او قرار ندهید. بلکه از او بپرسید "خودت دراین باره چه فکری میکنی ؟". با این کار میتوانید متوجه شوید که میزان آگاهی فرزند شما از مسئله چقدر است و متناسب باسطح آگاهی وی و سن ایشان، پرسش او را بدون اشاره به جزییات دقیق، پاسخ بگویید.
- به گونه ای با فرزندتان برخورد کنید که احساس کند با او راحت هستید و او را فریب نداده یا اطلاعات غلط نداده اید. و به فرزندتان بفهمانید که همیشه پاسخگوی سوالات او در این زمینه خواهید بود لذا هر سوال داشت ابتدا با شما مطرح کند.البته مجددا تاکید میکنم پاسخ شما باید درحد فهم و بدون اشاره به جزییات باشد.
- در طول روز و شبها قبل از خواب اورا به فعالیت فیزیکی وادارید تا زمان رفتن به رختخواب بدون خیالپردازی به خواب رود.
- با توجه به اینکه فرزند شما نوجوان است و تحت تاثیر همسالان، از مشاور مدرسه بخواهید که یک صحبت اختصاصی با مادران داشته و آگاهی های لازم را ارائه دهد تا با برخورد مناسب والدین با فرزندانشان، تاثیر منفی همسالان مرتفع گردد.
شاد و پیروز باشید.

بیشتر بخوانید:
پسر 12 ساله ایی دارم که به تازگی متوجه شدم در اینترنت...